Ook van jou
Haven Amsterdam wil graag dat elke Amsterdammer trots is op zijn haven. Want op een of andere manier zijn alle Amsterdammers verbonden met de haven. Omdat ze er bijvoorbeeld werken, wonen of varen. Of goederen gebruiken die via de haven in de winkel terecht zijn gekomen. Of producten uit het buitenland hebben laten verschepen. Zo heeft Lieke van Lexmond (een van de bekende Amsterdammers in de campagne) bijvoorbeeld een mooie kast vanaf haar vakantiebestemming verscheept naar Amsterdam. Alle Amsterdammers worden daarom met het volgende thema aangesproken: Haven Amsterdam. Ook van jou.
In de print campagne laten bekende Amsterdammers zien dat ze trots zijn op Haven Amsterdam door het dragen van de speciaal door Henk Schiffmacher ontwikkelde zeemanstatoeages. Daarnaast vertellen ze waarom Haven Amsterdam ook onderdeel van hun leven is.
Op de website ookvanjou.nl kon elke Amsterdammer vertellen waarom de haven onderdeel van zijn/ haar leven is. Verder kon je op de site meespelen met verschillende quizen, waarin je vragen moest beantwoorden over de haven. Bij de ene quiz kon je een tatoeage sloep winnen. Bij een andere quiz, aansluitend op de wervingscampagne, kon je tatoeage T-shirts winnen.
Onderdeel van deze campagne zijn ook boomerangkaarten, plaktatoeages, zadelhoesjes, het jaarverslag en een wervingscampagne. In het jaarverslag en de wervingscampagne vertellen medewerkers uit de haven waarom zij trots zijn op hun haven.
Fotograaf Oof Verschuren heeft alle personen vastgelegd zoals ze zijn, met een trotse uitstraling.